Reklamy CPM

Reklamy CPM – cost per mille to nie często spotykany model rozliczeń z wydawcą, głównie ze względu na fakt, że nie zawsze są opłacalne dla reklamodawców. Reklamy CPM mają stałą ustaloną z reklamodawcą stawkę za każde 1000 wyświetleń reklamy, kwoty te mogą być bardzo różne i zależą od wielu czynników. Liczba kliknięć, czy dokonanych zakupów nie ma w tym przypadku absolutnie żadnego znaczenia, ponieważ liczą się tylko i wyłącznie wyświetlenia reklam za które wydawca otrzymuje stałą kwotę pieniężną niezależnie od efektów kampanii.

W tym modelu często to reklamodawcy wyznaczają miejsce na reklamy. Przy dużej liczbie wyświetleń na przykład na popularnym blogu można zarobić całkiem przyzwoite pieniądze.

Jak już wspomniałem reklamy tego typu nie są popularne, co nie znaczy, że wcale nie spotykane. Wciąż można spotkać reklamodawców, którzy będą rozliczać się tym sposobem. Reklamy CPM jest to do pewnego stopnia ryzyko dla reklamodawców, ale może się to też okazać model dość opłacalny. Jednak obecnie zdecydowana większość reklamodawców woli się rozliczać w modelu za kliknięcia w reklamy.

https://www.znajdzreklame.pl/billboardy/lublin